Tuesday, December 28, 2010

aussteiger

''aussteiger'' almanca bir kelimedir ve ''aussteiger'''i en iyi tanımlayan dilde kullanılır....sanırım..;-) Aussteiger terk eden kişi'dir. sistemi komple terk ve rededendir. hippieler gibi, ama tek tabanca!
böyle birini tanıyorum, yaşamtarzına çok uygun bir mesleği var...rehber;-) zaten önceki yazımda ona bir albüm hazırlamıştım, onu paylaşmıştım.mıştım.tım. tırımtımtııımmm....
Ko bir gün demre taraflarında bir grup alman gezdiriyor, ama kültürturu tadında bir trekking turu. Kendisinin tuhaf bir cazibesi var, oraların yerlisiyle yersiziyle de ahbap olmuş tabi.
Zamanlardan elmaların hasat zamanı, turu tanıdığı yerlinin (yamyam gibi oldu...yerli!) elmabahçesine çıkarıyor ve izin alarak turistlere elma toplayabileceklerini söylüyor. yerli arkadaş (entegre yamyam görüntüsü...vıyyyy....sevmedim ben yerli kelimesini) misafirperverce bir de sandık veriyor, doldurup götürsünler hediye yani! bonkör ağa!
Tabi almanlar güzel güzel yövmiyeci toplayıcıların arasına karışıp şevkle elma toplamaya başlıyorlar. O sırada başka bahçesahipleri uğruyor ve bizim misafirperver bonkör yerliye soruyorlar bunlar kim felan diye. '' ayaan bunnarı almanyaadan getirddim. daa ucuz oluyoo hemide eyyi çalışıyoolaa'' dönüp Ko'ya der ki: ''sarıı hendeennere söyle de eyii çalışsınnaar'' Ko almanca birşeyler söylüyor ve diğer ağalar etkilenerek gidiyoor....almanlar mutlu..bahçesahibi havalı...

No comments:

Post a Comment